![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71459
Hankkeen nimi: Mystery shopping -järjestelmän ja asiakaspalautejärjestelmämallin rakentaminen
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 20.11.2015 ja päättyy 18.3.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: NORDIC MARKET RESEARCH OY
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2609521-2
Jakeluosoite: Yliopistonkatu 26 A
Puhelinnumero: +358 504112343
Postinumero: 40100
Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ
WWW-osoite: www.asiakasnakokulma.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Asujamaa Aaku
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Yrittäjä
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 504112343
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on kehittää palvelumalleja ja teknologinen tutkimusjärjestelmä suurten asiakkaiden eri asiakastutkimusten kokonaishallintaan ja toteuttamiseen. Tavoitteena on saavuttaa uusien palveluinnovaatioiden avulla suuryritysasiakkaiden kanssa kumppanirooli, jossa NMR Asiakasnäkökulma Oy vastaa asiakkaiden kaikkien asiakastutkimusten toteuttamisesta, tiedon analysoinnista ja hyödyntämisestä. Kehityshankkeen lopputuloksena syntyy mystery shoppingin ja asiakaspalautejärjestelmän palvelumallit sekä niitä tukeva teknologinen ratkaisu. Teknologisen ratkaisun kautta voidaan kattavasti hallinnoida asiakasorganisaatioiden eri asiakastutkimuksia. Lisäksi hankkeessa syntyy analyysi ja johtopäätökset uusien asiakastutkimuspalveluiden kansainvälistämispotentiaalista.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 29 200
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 23 266
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 29 200
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 23 266
Maakunnat: Keski-Suomi
Seutukunnat: Jyväskylän
Kunnat: Jyväskylä
Jakeluosoite: Yliopistonkatu 26 A
Postinumero: 40100
Postitoimipaikka: JYVÄSKYLÄ
Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 3
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 2 | 0 |
Hankkeen aikana syntyvä teknologinen tutkimusjärjestelmä tulee olemaan täysin digitaalinen ja täten vähentämään merkittävästi tulosteiden käyttöä raporttien ja tutkimustuloksien läpikäynnissä. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 2 |
Tutkimuspalvelumallissamme pyrimme ottamaan huomioon kaikki sidosryhmät ylimmästä johdosta myyjähenkilökuntaan asti. Paremman johtamisen työkalun ansioista työtyytyväisyyden pitäisi parantua hieman ja täten lisätä välillisesti hyvinvointia. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hanke onnistui vastaamaan kehittämistarpeeseen hyvin. Hankkeessa olevat kaksi pääkohtaa: 1. Uusi Mystery Shopping järjestelmä ja palvelumalli sekä 2. Mobiilin asiakaspalautekonseptin kehittäminen ja sitä tukevan teknisen järjestelmän teknisen vaatimusmäärittelyn laadinta toteutuivat hyvin samalla tavalla kuin ne oli hankesuunnitelmaan kirjattu. Hankkeen avulla Asiakasnäkökulma onnistui rakentamaan uusia palvelukonsepteja, teknisen tutkimusjärjestelmän, rakensi pohjaa kansainvälistymiselle, sekä kasvatti asiakasymmärrystä, joka tukee tulevien tuoteinnovaatioiden kehittämistä.