![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71303
Hankkeen nimi: Reaaliaikainen liikenteen tietojärjestelmä
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 4.1. Tutkimus-, osaamis- ja innovaatiokeskittymien kehittäminen alueellisten vahvuuksien pohjalta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.1.2016 ja päättyy 31.3.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Innovaatiorahoituskeskus Business Finland
Hakijan virallinen nimi: TTY-säätiö sr
Organisaatiotyyppi: Yliopisto
Y-tunnus: 2286106-3
Jakeluosoite: PL 527
Puhelinnumero: 03311511
Postinumero: 33101
Postitoimipaikka: TAMPERE
WWW-osoite: www.tut.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Kettunen, Lauri
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: professori
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: 040 503 4550
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Liikenteen seuraamiseen ei ole vielä vakiintuneita järjestelmiä, jotka hyödyntäisivät nykyaikaisen tieto- ja tietoliikennetekniikan potentiaalin. Sen sijaan liikenteen tarpeisiin on useita toisistaan erillisiä tietojärjestelmiä, jotka kommunikoivat hyvin vähän keskenään.
Ihmisten ja tavaroiden sujuva liikkuminen on yksi modernin yhteiskunnan toiminnan keskeisistä perusedellytyksistä, johon sitoutuu huomattavat resurssit. Kaikki liikennettä sujuvoittavat palvelut säästävät merkittävästi yksilöiden, yritysten ja julkisten toimijoiden kuluja.
Hanke tähtää kaikkia liikenteen ja liikenneinfran yhteiskunnallisia tarpeita monipuolisesti palvelevan ICT-järjestelmän rakentamiseen yhteistyössä alan eri toimijoiden kanssa.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 431 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 431 000
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 436 467
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 456 467
Hankkeen toiminta on valtakunnallista
Jakeluosoite: Korkeakoulunkatu 8
Postinumero: 33101
Postitoimipaikka: Tampere
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 4 | 2 |
Liikenteen sujuvuus | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 1 | 1 |
Liikenteen tehostuminen | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 1 | 1 |
Liikenteen ratkaisut | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 5 | 2 |
Liikennedata | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 9 | 5 |
Liikenteen tietojärjestelmät | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ei sovellu | ||
Ympäristöosaaminen | 2 | 1 |
Liikenteen optimointi |
Liikenteen seuraamiseen ei ole vielä vakiintuneita järjestelmiä, jotka hyödyntäisivät nykyaikaisen tieto- ja tietoliikennetekniikan potentiaalin. Sen sijaan liikenteen tarpeisiin on useita toisistaan erillisiä tietojärjestelmiä, jotka kommunikoivat hyvin vähän keskenään.
Ihmisten ja tavaroiden sujuva liikkuminen on yksi modernin yhteiskunnan toiminnan keskeisistä perusedellytyksistä, johon sitoutuu huomattavat resurssit. Kaikki liikennettä sujuvoittavat palvelut säästävät merkittävästi yksilöiden, yritysten ja julkisten toimijoiden kuluja.
Hanke tähtää kaikkia liikenteen ja liikenneinfran yhteiskunnallisia tarpeita monipuolisesti palvelevan ICT-järjestelmän rakentamiseen yhteistyössä alan eri toimijoiden kanssa.