![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71262
Hankkeen nimi: myssyfarmin asusteiden kehitys ja kansainvälistäminen
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 9.11.2015 ja päättyy 28.2.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: JANNEN MAATALOUS OYMYSSYFARMI
Organisaatiotyyppi: Mikroyritys
Y-tunnus: 2203533-5
Jakeluosoite: Piimätie 620
Puhelinnumero: +358 445704022
Postinumero: 21800
Postitoimipaikka: KYRÖ
WWW-osoite: www.myssyfarmi.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Rauhansuu Anna
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: emäntä
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 445704022
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on varmistaa myssyfarmin kasvu, kehitys ja kansainvälistyminen. Hanke sisältää myssyfarmin liiketoimintasuunnitelman ja ansaintamallin rakentamisen, asiakasymmäryksen syventämisen, jälleenmyyntikonseptin ja tuotekonseptien kehittämisen, kohdemarkkinoiden kartoittamisen, tarvittavat toimenpiteet ja messut kohdemarkkinoiden maahantuojien ja jakelijoiden löytämiseksi sekä yritykselle tärkeän henkilöstöresurssin palkkaamisen. Hankkeen keskittyy myssyfarmin asusteiden kansainvälistämiseen. Hanke on erittäin merkityksellinen myssyfarmin kehittymisen, kasvun ja kansainvälistymisen kannalta.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 45 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 44 544
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 45 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 44 544
Maakunnat: Varsinais-Suomi
Seutukunnat: Loimaan
Kunnat: Pöytyä
Jakeluosoite: Piimätie 620
Postinumero: 21800
Postitoimipaikka: KYRÖ
Suunniteltu: 4, joihin työllistyvät naiset 4
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 3.00, joihin työllistyvät naiset 3.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 6 | 3 |
Muotiteollisuus on pitkälti kertakäyttöteollisuutta, joka haaskaa raaka-aineita. Yrityksen tuotteet ovat kestäviä ja raaka-aineet luonnonmukaisia. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 6 | 3 |
Luonnonmukainen viljely on ekologisesti parempi vaihtoehto kuin tavanomainen ja kasvisruokavalion lisääminen vähentää hiilidioksidipäästöjä. Myös kulutuksen järkevöittäminen ja kestävien ekodesign-asusteiden hankkiminen kertakäyttömuodin tilalle vähentää ilmastorasitusta. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 5 | 3 |
Luonnonmukainen viljely on ekologisesti parempi vaihtoehto kuin tavanomainen ja kasvisruokavalion lisääminen tarkoittaa vähemmän soijanviljelyä eläimille ja sademetsien kaatamista niiden tieltä. | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 4 | 3 |
Luonnonmukainen viljely on vesistöjen kannalta parempi vaihtoehto, vähemmän valumia vesistöihin. Myös luomumateriaalien käyttö tekstiileissä parantaa ympäristön tilaa, sillä tekstiiliteollisuus käyttää rutkasti haitallisia kemikaaleja. | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 7 | 3 |
Yrityksen tuotteista ei juuri synny jätettä tai hukkapaloja, kaikki hyödynnetään. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 1 | 1 |
Yritys pyrkii suosimaan uusituvaa energiaa. | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 6 | 9 |
Yrityksen toiminta on voimakasti paikallista ja hyödyntää paikallista osaamista ja yritysten palvelutarjontaa. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 3 |
Hanke parantaa merkittävästi etenkin paikallisten eläkeläisten, kehitysvammaisten ja nuorten hyvinvointia. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 6 | 3 |
Hanke edistää naisten työllistymistä ja hyvinvointia. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 4 | 2 |
Hanke parantaa heikommassa asemassa olevien asemaa. | ||
Kulttuuriympäristö | 10 | 10 |
Hanke on suomalaisen käsityö- ja ompeluseruakulttuurin hyödyntämistä, kehittämistä ja vientiä parhaimmillaan. | ||
Ympäristöosaaminen | 7 | 10 |
Yrityksen tuotteet ovat hyvin ekologisia ja yritys pyrkii kaikessa viestinnässään kertomaan niiden eduista, esimerkiksi kasvissyönnin hyödyistä ympäristölle tai kulutuksen järkevöittämisestä muotibisneksessä. |
Myssyfarmin kasvu ja kansainvälistyminen -kehityshankkeen avulla Myssyfarmin liiketoimintamallia ja kansainvälistymisstrategiaa kirkastettiin, yritykselle palkattiin kehityspäällikkö, yrityksen brändi-identiteetti, tuotekonseptit ja jälleenmyyntikonseptit uudistettiin vastaamaan kansainvälistä tasoa, asiakasymmärrystä syvennettiin ja yritys tutki mahdollisia kohdemarkkinoitaan tehden koemarkkinointitempauksia ja osallistuen kaksille eri kv-messuille sekä tehden useita markkinatutkimusmatkoja eri tarkoituksiin. Hankkeen saavutti hyvin tavoitteensa ja sen tuloksena yritys on hyvässä kansainvälistymiskunnossa ja sen konseptit vastaavat kansainvälistä tasoa. Hankkeen päättyessä yritys on saanut tuotteitaan myyntiin yli 10 maahan ja 30 liikkeeseen ulkomailla sekä avannut verkkokauppamyyntinsä ulkomaille lähtötason ollessa 2015 pyöreät nolla ulkomaista asiakasta. Yritys on myös kaksinkertaistanut vuodessa liikevaihtonsa sekä eriyttänyt liiketoimintansa uuteen osakeyhtiöön sitouttaen samalla avainhenkilönsä osakkaina. Yritys on myös pystynyt määrittelemään kansainvälisen kasvun seuraavat askeleet ja kehitystarpeet.