![]() |
![]() |
Hankekoodi: A71102
Hankkeen nimi: Yrityspalvelu Hollström Oy:n liiketoiminnan ja palveluiden kehittäminen II
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 2.6.2015 ja päättyy 28.2.2016
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: YRITYSPALVELU HOLLSTRÖM OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2037741-1
Jakeluosoite: Tervahovintie 2
Puhelinnumero: +358 403011358
Postinumero: 67100
Postitoimipaikka: KOKKOLA
WWW-osoite: www.hollstrom.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Hollström Marika
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 403011358
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Yrityspalvelu Hollström Oy laajentaa entisestään liiketoimintaansa ja vahvistaa asiakasyritystensä kansallista ja kansainvälistä kilpailukykyä kehittämällä uudentyyppistä, yksityistä yrityskehityspalvelukonseptia. Tätä varten yritys palkkaa kaksi uutta avainhenkilöä - talousjohtaja- ja henkilöstöjohtaja-asiantuntijat - vastaamaan yritysten talous- ja henkilöstöjohtamiseen liittyvien palvelujen kehittämisestä. Näiden avainasiantuntijoiden osaamisen perusteella yritys lähtee laajentamaan liiketoimintaansa uudelle alueelle, jossa on tunnistettu merkittävä kasvupotentiaali. Kasvupotentiaali perustuu siihen, että yrityskehityspalvelut ovat pääsääntöisesti julkisten toimijoiden tarjoamia, eivätkä sisällä talousjohtamiseen, eikä henkilöstöhallintoon liittyviä palveluja lainkaan.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 11 500
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 10 700
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 11 500
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 10 700
Maakunnat: Keski-Pohjanmaa
Seutukunnat: Kokkolan
Kunnat: Kokkola
Jakeluosoite: Tervahovintie 2
Postinumero: 67100
Postitoimipaikka: KOKKOLA
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 1.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 1.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hankkeen aikana palkattiin kaksi uutta työntekijää, molemmat talouspäällikkötason ihmisiä. Hankkeen aikana tehtiin paljon kontaktointia. Järjestimme mm. asiakaspäivät nykyisille asiakkaille, joissa keräsimme tietoa keskustelemalla uusista palveluista ja mahdollisuuksista. Kontaktoimme 400 uutta yritystä puolen vuoden aikana ja järjestimme neljä Nousukierre-tapahtumaa. Tapahtumista saatujen hyvien palautteiden johdosta tulemme laajentamaan tapahtumia ympäri Keski-Pohjanmaata. Olemme kontaktoineet ja keskustelleet useiden yhteistyökumppaneiden kanssa uusista palvelutuotteista ja suunnitelleet yhteistyökuvioita paikallisten yritysten kanssa. Tietoa olemme myös hankkineet erilaisista ulkopuolisista koulutuksista ja tapahtumista. Koko henkilöstömme on osallistutettu kehittämiseen. IT-järjestelmiä ja tahoja on kontaktoitu ja mietitty digitalisaation mahdollisuuksia ja hankkeiden käynnistämistä niin omassa yrityksessä, kuin nykyisillä asiakkaillamme että ei asiakkailla. Uusia tuotteita olemme kehitelleet mm. talous- ja henkilöstöjohtajan työhön. Esimerkiksi vuokratalousjohtaja sekä henkilöstöjohtaja. Talousjohtajan työhön olemme kehitelleet mm. kuntokartoitus-tuotteen, talouden johtamisen työkaluja verosuunnitteluun, ennustamiseen ja porautuviin ohjelmiin. Digitalisaatio on vahvasti mukana näissä. Vero-optimointi ohjelma on hankittu ja uutta vero-optimointi palvelua on testattu muutamilla asiakkailla ja ei asiakkailla. Nämä ovat saaneet hyvää palautetta. Kehityshankkeita on suunniteltu yhdessä asiakkaidemme ja ei asiakkaiden kanssa. Henkilöstöjohtamisen puolella olemme paljon kontaktoineet ja selvitelleen uusia palveluita. Henkilö- ja esimieskäsikirja on uutena työkaluna tullut ja testattu yhdessä asiakasyrityksessämme. Tapaamisia työhyvinvointiin ja sen kehittämiseen on käyty useiden yhteistyökumppaneiden kanssa ja syksyllä järjestetään näihin liittyen ensimmäinen yhteinen tapahtuma. Olemme osallistuneet muutamaan erilaiseen organisaatiokulttuuria ja työmotivointia ja sen kehittämistä koskevaan tutkimukseen ja kartoitamme näistä mahdollisia palveluita asiakkaillemme ja ei asiakkaillemme. Digitalisaatio on hyvin merkittävä asia näissä uusissa palvelutuotteissa. Olemme mukana Centrian I3 digitalisaatiohankkeessa, jossa voimme testata uusia palvelutuotteitamme.