![]() |
![]() |
Hankekoodi: A70791
Hankkeen nimi: Korjausrakennushankkeen viestintäkonseptin kehittäminen
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 4.5.2015 ja päättyy 31.12.2016
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: HYBRIDIVIESTINTÄ EFFET OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 0800563-1
Jakeluosoite: Åkerlundinkatu 2 A
Puhelinnumero: +358 3 213 6900
Postinumero: 33100
Postitoimipaikka: TAMPERE
WWW-osoite: www.effet.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Runsas Jari
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 400 633 315
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on luoda uutta palveluliiketoimintaa kehittämällä ja konseptoimalla kiinteistö- ja rakennusalalle uusi asiakaskokemuksen huomioiva ja digitaalisia mahdollisuuksia tehokkaasti hyödyntävä korjausrakennushankkeen viestintämalli. Kehitettävä viestintäkonsepti tulee hyödyttämään koko kiinteistö- ja rakennussektoria ja osaltaan auttamaan toimialalla peräänkuulutettua muutosta rakenteissa, tavoitteissa ja toimenpiteissä. Hallitun digitalisoinnin ja suunnitelmallisen viestinnän avulla rakennusalan tuottavuutta voidaan kohentaa jopa kymmenillä prosenteilla sekä parantaa merkittävästi asiakastyytyväisyyttä. Projektin onnistuessa sitä voidaan jalostaa ja räätälöidä eri toimijoiden tarpeisiin ympäri Suomea ja mahdollisesti myös kansainvälisesti.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 57 180
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 57 180
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 57 180
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 57 180
Maakunnat: Pirkanmaa
Seutukunnat: Tampereen
Kunnat: Tampere
Jakeluosoite: Åkerlundinkatu 2 A
Postinumero: 33100
Postitoimipaikka: TAMPERE
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hankkeessa luotiin uutta palveluliiketoimintaa kehittämällä kiinteistö- ja rakennusalalle uusi asiakaskokemuksen huomioiva ja digitaalisia mahdollisuuksia tehokkaasti hyödyntävä korjausrakentamishankkeen viestintämalli. Osana uutta toimintamallia on alan toimijoiden tarpeisiin räätälöity digitaalinen työkalu, jonka avulla hanketta koskevaa tietoa pystytään hyödyntämään reaaliaikaisesti kahdensuuntaisessa viestinnässä. Työkaluna toimiva alusta, Remppa Online, palvelee sekä hankkeen toteuttajaorganisaation sisäistä tiedonkulkua että käyttäjäviestinnän tarpeita. Tilojen käyttäjille ja koko toteuttajaorganisaatiolle voidaan jakaa tietoa ajantasaisesti ja hankkeessa kehitetyn applikaation avulla myös mobiilisti niin, että nopea ja kattava tiedonvälitys on mahdollista. Ajantasaisella viestinnällä saadaan aikaan tehokkuutta, kustannussäästöjä sekä merkittävästi parempaa asiakastyytyväisyyttä. Hankkeessa kehitetty toimintamalli ja siihen liittyvät uudet digitaaliset palveluratkaisut ovat jatkossa alalla yleisesti hyödynnettävissä aiempaa merkittävästi parempien asiakaskokemusten tuottamiseksi korjausrakentamisen hankkeissa. Hankkeessa yhteistyökumppanina toimineelle Pirkan Isännöintikeskus Oy:lle myönnettiin kehityshankkeen seurauksena Vuoden Isännöintiteko 2016 -palkinto.