![]() |
![]() |
Hankekoodi: A70768
Hankkeen nimi: Markkinointiautomatiikan hyödyntäminen aluemarkkinoinnissa
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 4.1. Tutkimus-, osaamis- ja innovaatiokeskittymien kehittäminen alueellisten vahvuuksien pohjalta
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 24.5.2015 ja päättyy 31.3.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: LAPIN ELÄMYSTUOTANTO OYHOUSE OF LAPLAND
Organisaatiotyyppi: Suuryritys
Y-tunnus: 1544440-5
Jakeluosoite: Valtakatu 21
Puhelinnumero: +35840861114940
Postinumero: 96200
Postitoimipaikka: ROVANIEMI
WWW-osoite: www.houseoflapland.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Tarssanen Sanna
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +35840861114940
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on ottaa käyttöön soveltuvat, Big Dataa hyödyntävät markkinoitiautumatiikan työkalut Lapin aluemarkkinoinnissa ja näin rakentaa edellytyksiä digitaalisen markkinoinnin hyödyntämiselle laajemmin Lapissa. Toimenpiteet: Rakennetaan räätälöityvä verkkopalvelu, otetaan käyttöön soveltuvat markkinointiautomatiikkaohjelmistot sekä digitaalisen analytiikan sovellukset ja toteutetaan digitaalisia markkinointipilotteja, joiden pohjalta järjestelmää kehitetään edelleen. Tulokset: Gateway to Lapland -tyyppinen verkkopalvelu, päivittyvä asiakastietojärjestelmä sekä tehokkaan henkilökohtaisen viestinnän mahdollistavat markkinointisovellukset optimoitunasuhteessa House of Laplandin toiminnan tavoitteisiin. Lisäksi osallistujien osaaminen digitaalisesta markkinoinnista kasva
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 304 830
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 303 595
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 381 040
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 379 494
Maakunnat: Lappi
Seutukunnat: Rovaniemen
Kunnat: Rovaniemi
Jakeluosoite: Valtakatu 21
Postinumero: 96200
Postitoimipaikka: ROVANIEMI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 2 |
Digitaalisaation voidaan kastoa vähentävän jätteitä pitkällä tähtäimella | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 4 |
Maakunnan näkyvyys ja vetovoima on yksi kolmetsa tärkeimmistä alueen elinvoimaan vaikuttavasta tekijästä. Hanke lisää muuttajien, matkailjoiden, av-tuonatantojen ja yritysten kiinnostusta aluetta kohtaan. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 3 |
Pitkällä tähtäimellä hanke mahdollistaa palvelujen tehokkaamman markkinoinnin globaalisti. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 4 |
Pitkällä tähtäimelläa hanke edistää liikennettä maakuntaan. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 3 |
Pitkällä tähtäimella hankeen työkauilla luodaan edellytyksiä taloudellisen hyvinvoinnin kasvamiseen maakunnassa. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Ei | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Ei vaikutusta | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 3 |
Hankkeen työkaluilla tehdään kansainväilistä matkailumarkkinointia. Matkailojoiden kiinnostus on eräs kulttuuriympäristöjen säilyttämiseen vahvimmin vaikuttavista tekijöistä. | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 3 |
Hankeesssa käyttöön otetaavilla työkauilla viestitään mm. alueen ympäristöosaamisesta (Kaupan ja kumppanuksien edistäminen.) |
Tavoitteena oli, että digitaalisesta asiakaskokemuksesta muodostuu Lapin yhteisen markkinointi- ja viestintätalo House of Laplandin ja tätä kautta Lapin kilpailutekijä ja kustannustehokas työkalu yritysten toimintaympäristön pitkäjänteiselle kehittämiselle. Hankkeen tuloksena House of Laplandilla ja kumppaneilla on käytössään : 1) tehokkaat automatisoidut markkinoinnin ja viestinnän prosessit ja niiden vaatimat teknologiset sovellukset ml. räätälöityvä verkkopalvelu sekä 2) kilpailuetua tuottava, jatkuvasti päivittyvä, rikasta ja luokiteltua asiakastietoa sisältävä markkinoinnin automaatiojärjestelmä, joka mahdollistaa entistä tehokkaamman ja kohdennetumman digitaalisen viestinnän. 3) Henkilöstön ja kumppanien osaaminen digitaalisesta analytiikasta, työkaluista, asiakasviestinnästä ja asiakaskokemuksesta on kasvanut.