![]() |
![]() |
Hankekoodi: A70741
Hankkeen nimi: Kansainvälistyminen Pohjois-Eurooppaan
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 2.1. PK-yritysten kasvun ja kansainvälistymisen edistäminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 4.2.2015 ja päättyy 30.6.2016
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: LANKA JA MUOVI OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 0136709-0
Jakeluosoite: Niittymaantie 81
Puhelinnumero: +358 2 634 7700
Postinumero: 28580
Postitoimipaikka: PORI
WWW-osoite: www.lankajamuovi.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Pohjanlehto Aki
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358405731683
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Lanka ja Muovi toimii pääasiassa kotimarkkinoilla, mutta meillä on kokemusta myös viennistä Viroon ja Ruotsiin. Koska merkittävää kasvua ei tällä hetkellä ole näkyvissä, haemme kasvua nyt muilta lähimarkkinoilta. Kehittämishanketta on pohjustettu aiemmalla valmistelurahahankkeella, jonka puitteissa kartoitettiin Ruotsin ja Norjan markkinat sekä potentiaaliset asiakkaat näissä kohdemaissa. Toteutuneet tulokset olivat erittäin lupaavia ja tämä kehityshanke on jatkoa edelliselle. Kehittämishankkeen tavoitteena on vahvistaa kansainvälistä toimintaa uusilla asiakkuuksilla, parantaa tietojärjestelmiä vastaamaan kansainvälistymistä sekä laajentaa kohdemarkkinoiden tuntemusta, jotta pohja uusille markkinoille laajentumiseen on kunnossa ja kansainvälinen toiminta jatkossa mahdollisimman tehokasta.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 67 690
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 64 724
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 67 690
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 64 724
Maakunnat: Satakunta
Seutukunnat: Porin
Kunnat: Pori
Jakeluosoite: Niittymaantie 81
Postinumero: 28580
Postitoimipaikka: PORI
Suunniteltu: 5, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 0 | 0 |
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 10 | 10 |
Välitön vaikutus työhyvinvointiin kun päätökset perustuvat oikeaan tietoon. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Projektin keihäänkärkenä oli osallistuminen Interzum-messuille Saksaan. Toinen tärkeä osuus oli uudistettu verkkonäkyvyys, joka on käytännössä yrityksen käyntikortti tuntemattomalle asiakkaalle. Kilpailukykyisen verkkosivujärjestelmän sekä saumattoman integraation ansiosta verkkosivustoa on nyt helppo käyttää ja tiedot ovat ajantasalla. Uusi sivusto toimii niin mobiililaitteella kuin tietokoneella ja tämän lisäksi suurin osa tiedosta päivittyy automaattisesti taustajärjestelmästä. Näiden lisäksi merkittävä lisäarvo tulee hankkeessa toteutetuista uusista tietojärjestelmistä (tiedonkeruu, tiedonhallinta), sillä tieto liikkuu nyt reaaliajassa ja se on tarvittaessa kaikkien saatavilla. Tämä auttaa sekä henkilöstä että asiakasta. Tietojärjestelmien ansiosta asiakkuuksien hallinta on jatkossa helpompaa. Hankkeen aikana yritykseen palkattiin uusi työntekijä pysyvään kokoaikaiseen työtehtävään, joka liittyy tutkimus- ja kehittämistoimintaan. Hankkeen ansiosta yrityksemme brändiarvo nousi niin oman henkilöstön, asiakkaiden kuin potentiaalisten asiakkaiden silmissä. Sen lisäksi, että saimme uusia kontakteja ulkomailta, saimme uusia kontakteja myös Suomesta. Näistä kontakteista osa on johtanut uusiin asiakkuuksiin ja monien kanssa jatketaan edelleen neuvotteluja. Hankkeen toimenpiteiden ansiosta olemme luoneet vahvan pohjan kansainvälisen toiminnan lisäämiselle myös jatkossa.