![]() |
![]() |
Hankekoodi: A70699
Hankkeen nimi: Game Turku - Game Finland
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.4.2015 ja päättyy 31.8.2016
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: TURKU SCIENCE PARK OY AB
Organisaatiotyyppi: Suuryritys
Y-tunnus: 2322323-1
Jakeluosoite: Joukahaisenkatu 3-5 A
Puhelinnumero: +358 40 557 7251
Postinumero: 20520
Postitoimipaikka: TURKU
WWW-osoite: www.turkusciencepark.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Uhinki Patrik
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Erit.asiantuntija
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 40 557 7251
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeen tavoitteena on nostaa Varsinais-Suomen pelialan liiketoiminta uudelle tasolle hyödyntämällä valtakunnallista yhteistyömallia. Toimenpiteet kohdistuvat osaamisen kasvattamiseen, innovaatioalustojen verkottamiseen, markkinointiin, pääoman hankinnan tukemiseen, julkaisutoiminnan koordinointiin, tiedotukseen ja markkinointiin. Hankkeen tuloksena Varsinais-Suomen alueen peliyritysten liiketoiminta ja pelialan työpaikkojen määrä kasvavat ja peliyritykset hyötyvät Suomen asemasta maailman johtavana mobiilipelien kehittäjänä.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 60 000
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 59 469
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 120 000
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 118 938
Maakunnat: Varsinais-Suomi
Seutukunnat: Turun
Kunnat: Turku
Jakeluosoite: Lemminkäisenkatu 14 ¿ 18 C
Postinumero: 20520
Postitoimipaikka: TURKU
Suunniteltu: 1, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Peliala tuottaa pääasiallisesti aineettomia tuotteita ja palveluita. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 5 | 5 |
Hankkeessa tiivistetään paikallista, kansallista ja kansainvälistä yhteistyötä. Tarkoitus on siis tehostaa paikallisten pelialan yritysten kasvua ja kansainvälistymistä. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 10 | 10 |
Peliala tuottaa pääasiallisesti aineettomia tuotteita ja palveluita. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 4 | 4 |
Kansallisen yhteistyön tehostamisen kautta voidaan matkustamista tehostaa ja keskittää. | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 3 | 5 |
Hanke läpileikkaa monina hyvinvoinnin osa-alueita. Peliala on esimerkiksi vahvasti kasvussa terveys- ja hyvinvointipuolella. Pelialan työllistämisvaikutus on myös huomattava. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 3 | 5 |
Kaikessa hankkeen toiminnassa estetään ennalta välitön ja välillinen sukupuolisyrjintä ja pyritään edistämään sukupuolten tasa-arvoa. | ||
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 3 | 5 |
Peliala suhtautuu erilaisuuteen ja monikulttuurisuuteen suopeasti. Hankkeessa toteutetaan samaa kulttuurista arvoa. | ||
Kulttuuriympäristö | 0 | 2 |
Hankkeen aikana pelialan sekä muiden alojen toimijoita törmäytetään synergiahyötyjen saavuttamiseksi. Esim. matkailu-peliala. | ||
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Hankkeen aikana pelialan sekä muiden alojen toimijoita törmäytetään synergiahyötyjen saavuttamiseksi. |
Hankkeen tavoitteena oli nostaa Varsinais-Suomen pelialan liiketoiminta uudelle tasolle hyödyntämällä valtakunnallista yhteistyömallia. Toimenpiteet kohdistuivat osaamisen kasvattamiseen, innovaatioalustojen verkottamiseen, markkinointiin, pääoman hankinnan tukemiseen, julkaisutoiminnan koordinointiin, tiedotukseen ja markkinointiin. Hankkeen tuloksena Varsinais-Suomen alueen peliyritysten liiketoiminta ja pelialan työpaikkojen määrä kasvoivat ja peliyritykset hyötyvät Suomen asemasta maailman johtavana mobiilipelien kehittäjänä.