![]() |
![]() |
Hankekoodi: A70612
Hankkeen nimi: Sensoridatan tuotteistusprojekti
Toimintalinja: 2. Uusimman tiedon ja osaamisen tuottaminen ja hyödyntäminen
Erityistavoite: 5.1. Yritysten innovaatiotoiminnan vahvistaminen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 27.1.2015 ja päättyy 30.6.2017
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Etelä-Savon elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: SEASAM OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2578574-8
Jakeluosoite: Tarkk'ampujankatu 1
Puhelinnumero: +358 503881000
Postinumero: 50100
Postitoimipaikka: MIKKELI
WWW-osoite: www.seasam.com
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Mesimäki Manu
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Toimitusjohtaja
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 503881000
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Selvityksen tavoitteena on toimiva proof-of-concept, jonka perusteella voidaan tehdä päätös investoinneista sensoridataan perustuvaan liiketoimintaan. Haemme ELY- keskukselta avustusta, jonka puitteissa voidaan toteuttaa markkinakartoitus, pilotit (2) sekä rakentaa alustava liiketoimintasuunnitelma (ks. liitteenä oleva yhteenveto projektista). Sukupuolinäkökulma on huomioitu hankkeen toiminnassa siten, että hankesuunnitelmassa on arvioitu toteutuksen vaikutusta sukupuolten tasa-arvon kannalta. Kehittämistoimenpiteiden vaikutus tasa-arvoon on neutraali.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 56 760
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 52 290
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 56 760
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 52 290
Maakunnat: Etelä-Savo
Seutukunnat: Mikkelin
Kunnat: Mikkeli
Jakeluosoite: Tarkk'ampujankuja 1
Postinumero: 50100
Postitoimipaikka: MIKKELI
Suunniteltu: 0, joihin työllistyvät naiset 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joihin työllistyvät naiset 0.00
Suunniteltu: 0, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 0.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 1 | 2 |
Hanke edistää näyttöjen ja sähköisen raportoinnin käyttöä (paperin käyttö vähenee). | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 1 | 2 |
Hanke edistää digitaalisten näyttöpintojen käyttöä (painettujen sijaan). | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 2 | 1 |
Hanke luo työpaikkoja ja mahdollisesti alihankintatyötä myös. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 1 | 1 |
Kehitetään uusia sähköisiä palveluita yritysten käyttöön. | ||
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 2 |
Parempi raportointi ihmisten liikkumisesta auttaa luomaan tehokkaampia tapoja liikkua (reitit). | ||
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 0 | 0 |
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Käyttäjien profilointiin perustuva viestin kohdentaminen internetissä ja sosiaalisessa mediassa on ollut arkipäivää jo pitkään. Tässä projektissa selvitettiin miten nykyajan sensoriteknologia mahdollistaa viestin kohdentamisen liikepaikkaympäristössä, esim myymälöissä ja ravintoloissa. Selvityksen kohteena oli ensisijaisesti kasvontunnistus ja wifiseurantaan perustuvat tekniikat. Projektin aikana toteutettiin proofofconcept tyyppisiä kokeiluja, joiden myötä teknologiat todettiin toimivaksi. Markkina sen sijaan ei vielä ole näkemyksemme mukaan valmis laajamittaiseen palveluiden käyttöönottoon. Keskeinen projektin aikana tehty havainto oli saatavilla olevien ulkoisten tietolähteiden tuottamat triggeritiedot, kuten esim säätila, jota voidaan tehokkaasti hyödyntää kulloinkin validin esityssisällön laukaisemiseen.