![]() |
![]() |
Hankekoodi: A70434
Hankkeen nimi: Ostohetken ymmärrys- ja visualisointityökalut ja värinhallinnan palvelujen kehittäminen brändien pakkaussuunnitteluun kansainvälisille markkinoille.
Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 28.11.2014 ja päättyy 31.12.2016
Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
Vastuuviranomainen: Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
Hakijan virallinen nimi: BEST BEFORE UX RESEARCH OY
Organisaatiotyyppi: Pieni yritys
Y-tunnus: 2638882-4
Jakeluosoite: Heinlammintie 61
Puhelinnumero: +358 3883200
Postinumero: 15230
Postitoimipaikka: LAHTI
WWW-osoite: www.bestbefore.fi
Hankkeen yhteyshenkilön nimi: Tornikoski Kai
Yhteyshenkilön asema hakijaorganisaatiossa: Hallituksen pj.
Yhteyshenkilön sähköpostisoite: eura.neuvonta(at)gov.fi
Yhteyshenkilön puhelinnumero: +358 503946672
Hakijoiden lukumäärä tai tuen siirto -menettely:
Hankkeessa luodaan ja testataan kotimaassa pilotein ainutlaatuinen palevelukonsepti, jolla brändien tuotekehitysprosessia voidaan nopeuttaa merkittävästi. Palvelukonseptissa integroidaan pakkausten 3D visualisointi, silmänliike- ja neurottutkimus virtuaalikaupassa, laadulliset haastattelumentelmät sekä pakkausten värinhallinta. Kun menetelmä on validoitu markkinoidaan konseptia kansainvälisillä messuilla ja suorilla kontakteilla. Tavoitteena on luoda ja osoittaa pakkaustuotantoketjuun aivan uusi, merkittävästi nopeampi ja tehokkaampi tapa toimia.
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 148 520
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 75 063
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 148 520
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 75 063
Maakunnat: Päijät-Häme
Seutukunnat: Lahden
Kunnat: Lahti
Jakeluosoite: Heinlammintie 61
Postinumero: 15230
Postitoimipaikka: LAHTI
Suunniteltu: 2, joihin työllistyvät naiset 2
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 2.00, joihin työllistyvät naiset 2.00
Suunniteltu: 1, joista naisten perustamia 0
Toteutunut seurantatietojen mukaan: 1.00, joista naisten perustamia 0.00
Välitön | Välillinen | |
Ekologinen kestävyys | ||
Luonnonvarojen käytön kestävyys | 0 | 0 |
Kun suunnitelmia arvioidaan virtuaalimaailmassa fyysisten prototyyppien sijaan säästetään materiaalikuluja. Prosessi on sellainen, jossa tehdään alusta lähtien kerralla oikein, joten on selvää, että energiaa ja materiaalia säästyy tuotantoprosesseissa. | ||
Ilmastonmuutoksen aiheuttamien riskien vähentäminen | 0 | 0 |
Ei ole arvioitavissa. | ||
Kasvillisuus, eliöt ja luonnon monimuotoisuus | 0 | 0 |
Ei ole arvioitavissa. | ||
Pinta- ja pohjavedet, maaperä sekä ilma (ja kasvihuonekaasujen väheneminen) | 0 | 0 |
Ei ole arvioitavissa. | ||
Natura 2000 -ohjelman kohteet | 0 | 0 |
Ei ole arvioitavissa. | ||
Taloudellinen kestävyys | ||
Materiaalit ja jätteet | 0 | 0 |
Kun suunnitelmia arvioidaan virtuaalimaailmassa fyysisten prototyyppien sijaan säästetään materiaalikuluja. Prosessi on sellainen, jossa tehdään alusta lähtien kerralla oikein, joten on selvää, että energiaa ja materiaalia säästyy tuotantoprosesseissa. | ||
Uusiutuvien energialähteiden käyttö | 0 | 0 |
Paikallisen elinkeinorakenteen kestävä kehittäminen | 3 | 3 |
Best Before toimii tiiviissä yhteistyössä paikallisen Design-klusterin kanssa ja luo yhdessä arvoa toimitusketjuun. | ||
Aineettomien tuotteiden ja palvelujen kehittäminen | 0 | 0 |
Liikkuminen ja logistiikka | 0 | 0 |
Sosiaalinen ja kulttuurinen kestävyys sekä yhdenvertaisuus | ||
Hyvinvoinnin edistäminen | 3 | 4 |
Uusi liiketoiminta luo työtä ja hyvinvointia. | ||
Tasa-arvon edistäminen | 0 | 0 |
Yhteiskunnallinen ja kulttuurinen yhdenvertaisuus | 0 | 0 |
Kulttuuriympäristö | 0 | 0 |
Ympäristöosaaminen | 0 | 0 |
Best Before UX Research Oy on kehittänyt ainutlaatuisen konseptin kuluttajakäyttäytymisen tutkimiseen. Konsepti yhdistää virtuaaliset myyntiympäristöt ja kuluttajien silmänliike- ja aivosähkökäyrämittaukset. Palvelun avulla Brändit voivat tehdä parempia lanseerauspäätöksiä, kasvattaa myyntiä ja viedä tuotteita nopeammin markkinoille. Palvelua on testattu useissa eri hankkeissa yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Hankkeen tavoitteena oli luoda ja testata menetelmät, joilla tuotetaan uudentyyppistä tietoa kuluttajan käyttäytymisestä ostopäästöshetkellä. Piloteissa saavutetut tulokset ovat osoittaneet uuden palvelun edut. Palvelu luo uudenlaista tietoa kuluttajan tiedostamattomasta käyttäytymisestä sekä tuotteiden ja erilaisten esillepanoratkaisujen myyntipotentiaalista. Nykyisin käytössä olevat menetelmät perustuvat kuluttajien ryhmähaastatteluihin ja niistä saatava tieto ei anna riittävää perustaa päätösten tekemiselle.